Бина Харалампиева с големия приз на „Сцена на кръстопът”

14Тя е една изключителна жена, един невероятен режисьор, един добър човек. Творецът, който е с фестивала „Сцена на кръстопът” от самото му създаване. Нека я аплодираме!

С тези думи директорът на Драматичния театър и домакин на фестивала „Сцена на кръстопът” Кръстю Кръстев покани директора на Малък градски театър „Зад канала” и забележителен театрален режисьор Бина Харалампиева.
Тя бе отличена с големия приз на „Сцената” за приноса си към фестивала и по повод юбилея си.

Прочети повече...

От първо лице: „Танцът Делхи“ и една сълза повод за размисъл

13Представянето на пиесата „Танцът Делхи“доказа, че организаторите на театралния фестивал „Сцена на кръстопът“ са направили прецизен подбор на стойностни участници. Няма да скрия, че подходих към този спектакъл с леки резерви и съмнения, породени от факта, че чувах доста двуполюсни коментари, в които преобладаваше мнението за претенциозността му и трудната смилаемост на текста на Вирипаев. Но, за най-голямо мое удоволствие, присъствах на едно смело, изградено по съвременен начин, изпълнено добре представление, което провокира към размисъл.

Прочети повече...

„Терапевти” – в търсене на пътя в самотата

11Изненадах се, когато прочетох текста на Кристофър Дюранг. Това даже е меко казано. За мен той е едно откритие на небосклона на драматургията. Този човек има усещане за съвременност и нюх за това, което се случва днес. Четейки текста, още на първите страници вече се заливах от смях и в същото време ми беше много тъжно за тези герои, разказа актьорът Калин Сърменов за спектакъла „Терапевти”. Той изпълнява една от ролите – тази на терапевт.

Сърменов допълни, че темата в пиесата на Дюранг е за самотата, начина, по който живеем, начина, по който си измисляме света около нас и след това се разочароваме от него. И така търсим помощ от друг човек, който обаче също се оказва в един измислен разочароващ свят.

И в цялата тази самота хората се опитват да намерят път към себе си.

Помитащата енергия на „Лисичета“

12Помитаща енергия. В продължение на два часа зрителят буквално не може да си поеме дъх от напрежение, което витае не само на сцената, а прави и него съпричастен към действието. Драматичните конфликти преобръщат герои и публика с еднаква сила. Естетски спектакъл, изумителни артисти, стилна сценография и красиви костюми, музика, която допълва драматизма.

Късметлиите, които гледаха спектакъла на Народния театър "Лисичета", със сигурност се чувстват привилегировани, че са станали част от едно разтърсващо преживяване по знаменитата психологическа драма на Лилиан Хелман. Пиесата, създадена през 1938 година, не слиза и до днес от световните сцени. Понастоящем се играе с огромен успех на Бродуей. След като преди 70 години е поставена за първи път у нас, от пиесата е изкушена режисьорът Бина Харалампиева. Снощи тя присъства в залата и заедно с публиката аплодира бурно зашеметяващия актьорски екип.

Прочети повече...

От първо лице: Във „Вишнева градина” има безусловни актьорски постижения

10Гледала съм близо десетина постановки на "Вишнева градина" - различни, но нито една слаба. Чехов си е Чехов. Писала съм го някъде, ще го повторя - не бива да има театър или фестивал, в чийто афиш да липсват Шекспир и Чехов. Зарадва ме постановката на ДКТ "Иван Радоев" Плевен. Добра работа са свършили режисьорът Василий Сенин и преводачката /едва ли само в това качество е била!/ Василка Бумбарова.Великолепна е паралелната метафора за съдбата на театъра - нашата бяла и прекрасна "вишнева градина". Каква перспектива и обем се откриват от сцената, на която седи публиката, към залата, какво предизвикателно театрално мислене! Любопитни включвания на други драматургични текстове на Чехов. Нестандартни режисьорски решения - влизането на Гаев в шкафа, той сякаш се идентифицира с него и неговата възраст/старомодност, т.е шкафът и Гаев като реликви, вкупчването/вкопчването около Гаев в тясната будка - всички бяха залепени един за друг, опрени в стъклото, като хербаризирани в буркан, изливането на напрежението на Лопахин в акта върху неодушевения предмет.

Прочети повече...